10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

APS Technical Assistance Resource Center

Enhancing the Effectiveness of APS Programs
 

Adult Protective Services Technical Assistance Resource Center 

The mission of the APS TARC is to support federal, state, and local partners’ use of data and analytics, research and evaluation, and innovative practice and innovative strategies to enhance the effectiveness of APS programs.

The APS TARC serves as a focal point for ACL’s overall approach to leading the development of comprehensive APS systems. In coordination with ACL’s Office of Elder Justice and Adult Protective Services, the APS TARC works with state and local APS programs to improve reporting of data through the National Adult Maltreatment Reporting System (NAMRS), conduct evaluation and identify promising practices, support communities of practice among ACL grantees, and provide technical assistance to state APS programs. The purpose of this website is to facilitate the efforts of the APS TARC to support APS programs.

What if someone needs help from APS TARC?

If you believe you or someone you know may be in need of APS services, please contact your state or local APS program. The National Center on Elder Abuse website can assist you in finding the state or local APS programs that serve your geographic area. You can search based on your geographic information or select “elder abuse prevention” to search for resources. Please note, the resources are not limited to “prevention” but include information about APS programs as well.

Welcome to the APS TARC!

APS Technical Assistance Resource Center

Enhancing the Effectiveness of APS Programs
 

Adult Protective Services Technical Assistance Resource Center 

The mission of the APS TARC is to support federal, state, and local partners’ use of data and analytics, research and evaluation, and innovative practice and innovative strategies to enhance the effectiveness of APS programs.

The APS TARC serves as a focal point for ACL’s overall approach to leading the development of comprehensive APS systems. In coordination with ACL’s Office of Elder Justice and Adult Protective Services, the APS TARC works with state and local APS programs to improve reporting of data through the National Adult Maltreatment Reporting System (NAMRS), conduct evaluation and identify promising practices, support communities of practice among ACL grantees, and provide technical assistance to state APS programs. The purpose of this website is to facilitate the efforts of the APS TARC to support APS programs.

What if someone needs help from APS TARC?

If you believe you or someone you know may be in need of APS services, please contact your state or local APS program. The National Center on Elder Abuse website can assist you in finding the state or local APS programs that serve your geographic area. You can search based on your geographic information or select “elder abuse prevention” to search for resources. Please note, the resources are not limited to “prevention” but include information about APS programs as well.

Welcome to the APS TARC!

14:27 19/03/2022

Kể từ khi Apple phát hành tùy chọn màu "Pine Ridge Green" mới cho dòng iPhone 13, mọi người đều ngạc nhiên rằng "màu xanh lá cây" vốn không được coi là chủ đạo lại có thể đẹp đến vậy!

Tuy nhiên, ngoài chiếc “Pine Mountain Green” của iPhone lần này, thực tế có rất nhiều thương hiệu đã tung ra những chiếc “điện thoại di động xanh” với kết cấu đặc biệt. Nếu bạn bị ấn tượng bởi màu xanh của iPhone, bạn cũng có thể thích.

1. iPhone 13 Pro / iPhone 13 Pro Max

IPhone 13 Pro và iPhone 13 Pro MAX có màn hình lần lượt là 6,1 inch và 6,7 inch, dung lượng bắt đầu từ 128GB và tùy chọn tối đa là 1TB. Dù chụp ảnh và quay phim theo cách nào thì bạn cũng không sợ hết không gian lưu trữ! Hệ thống máy ảnh 12 megapixel chuyên nghiệp, được trang bị ba camera phía sau với thấu kính và thấu kính cảm quang mới, hiệu suất tốt hơn khi chụp nguồn ánh sáng yếu, có thể chụp các chi tiết tuyệt vời khi chụp macro và tự động thêm hiệu ứng độ sâu trường ảnh nông. Hệ thống lấy nét tự động mạnh mẽ cho phép máy ảnh góc siêu rộng mới lấy nét ở khoảng cách gần 2 cm.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

2. iPhone 13 / iPhone 13 mini

Được trang bị chip A15 bionic, thời lượng pin của iPhone 13 và iPhone 13 mii đã được cải thiện rất nhiều, thời lượng pin cả ngày có thể dài hơn iPhone 12 tới 2 tiếng rưỡi và iPhone 13 mini có thể kéo dài hơn một tiếng rưỡi so với iPhone 12 mini! Hệ thống camera kép 12 megapixel: Camera góc rộng và góc siêu rộng, được ghép nối với phần tử cảm biến ánh sáng lớn nhất trong hệ thống camera kép của iPhone, thu được nhiều ánh sáng hơn 47%, giúp ít nhiễu hơn và kết quả chụp sáng hơn. Chế độ "Cinematic" quay video với hiệu ứng độ sâu trường ảnh và chuyển đổi tiêu điểm tự động, giúp bạn dễ dàng có được giao diện giống như một bộ phim!

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

3. Dòng Samsung Galaxy S22

Samsung Samsung đã tung ra rất nhiều điện thoại di động có màu xanh thanh lịch trong những năm qua. Dòng flagship S22 mới ra mắt gần đây, dù là S22 Ultra, S22, S22 +, cả ba thông số kỹ thuật đều có lựa chọn màu "Aurora Green"! Màu xanh với một lớp sương mù xám xịt làm toát lên bầu không khí huyền bí như cực quang.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

Galaxy S22 Ultra là điện thoại dòng Galaxy S đầu tiên có bút S Pen tích hợp, và ngay cả khi có thiết kế nhúng bút S Pen, dung lượng pin và các thông số kỹ thuật phần cứng khác vẫn được giữ nguyên. Dòng sản phẩm hàng đầu Galaxy S22 được trang bị công nghệ điện toán AI mới và các chức năng chụp ảnh chuyên nghiệp, có thể dễ dàng ghi lại những gì bạn nhìn thấy qua camera của điện thoại di động, bất kể ngày hay đêm.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

4. Samsung Galaxy Z Fold3 5G

Galaxy Z Fold3 có màn hình bên trong 7,6 inch và là thiết bị gập đầu tiên hỗ trợ bút S Pen, rất tiện lợi khi thao tác thông tin đa nhiệm. Màn hình sử dụng công nghệ hiển thị Eco² mới, không chỉ giúp tăng 29% độ sáng mà còn giảm tiêu thụ điện năng. Bìa và các trang bên trong được trang bị tính năng điều chỉnh động thông minh tần số cập nhật màn hình 120Hz, cho trải nghiệm trượt và vận hành thiết bị mượt mà hơn. Trên màn hình lớn bên trong của Z Fold3, bạn có thể ghi chú cùng lúc trong các cuộc gọi điện video và kiểm tra danh sách việc cần làm của mình trong khi duyệt email. Điều này thật tiện lợi hơn bao giờ hết, đầy tính sáng tạo và hiệu quả.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

5. Pixel 6

Pixel 6 của Google được chế tạo bằng kính Gorilla Glass cứng nhất trong dòng sản phẩm Pixel cho đến nay, giúp thiết bị có khả năng chống xước, chống nước và bụi để tăng độ bền và vẻ đẹp. Màn hình hiển thị 6.4 inch mang đến trải nghiệm chơi game và duyệt web nhanh nhẹn, ở chế độ độ sáng cao, bạn có thể xem nội dung và chơi game mượt mà ngay cả khi trời nắng gắt. So với di động màu xanh lục bình tĩnh tao nhã, hệ thống màu sắc của Pixel thiên về sinh động, mềm mại, màu bọt biển nhẹ trông rất dễ thương, đáng yêu.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

6. Xiaomi 11 Lite 5G NE

Xiaomi 11 Lite 5G NE tích hợp hiệu năng hàng đầu vào một thân máy siêu mỏng và nhẹ, với độ dày chỉ 6,81mm và trọng lượng chỉ 158g. Viền trên và cạnh bên siêu mỏng 1,88mm cùng màu bạc hà vui nhộn và đáng yêu màu xanh lá cây là bắt mắt. Được trang bị ống kính chính 64 megapixel, ống kính góc siêu rộng 8 megapixel và ống kính tele 5 megapixel, nó cũng kết hợp một loạt tính năng chụp ảnh dựa trên AI, bao gồm bộ lọc video điện ảnh AI chỉ với một lần nhấp và một cái mới Chế độ VLOG.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022

For anyone with a passion for Blue Note, it is hard to conceive of an album that has been "overlooked," let alone twenty of them. For connoisseurs of the most influential label in jazz history, the passion can be all consuming: if a dedicated collector does not have all the albums (yet), he or she will be aware of their existence. For all but the most hardcore aficionado, however, the chances are that there are a few discs which have somehow slipped below the radar.

This list of twenty 1952—1972 releases has been put together with those folks in mind. It looks in the nooks and crannies to identify premier-league items which for one reason or another may have escaped wide notice on first release and, even if they have later been reissued in limited editions such as the Connoisseur, Tone Poet and Blue Note 80 series, still deserve wider recognition.

Thirteen of our twenty albums were released during or immediately after Blue Note's 1952—1965 belle epoque, the period when founder Alfred Lion was the label's producer. After Lion sold the company to Liberty in 1965, he continued as house producer until 1967. From then on, great albums, once the norm for Blue Note, became increasingly rare and the label went into a steady artistic decline. The revival began in 1985, when Bruce Lundvall was brought in as label president. In 2020, Don Was continues the good work Lundvall began.

The remaining seven albums were recorded and released in the half decade or so following Lion's departure, by his business partner Francis Wolff and the longstanding label artist, pianist Duke Pearson. Wolff and Pearson, who preserved much of Blue Note's essence and integrity in the face of unsympathetic corporate owners, both left in 1971.

All post-Lion Blue Note productions are sometimes sweepingly dismissed. This is unjustified. Between 1968 and 1972, the years covered here, the label released albums which were in perfect alignment with its historical trajectory as well as others which absorbed wider musical influences. Seven of the best of these two strands complete our list of twenty.

The legend of a "lost" Hank Mobley live album continues to circulate. It may even be true. What is almost certainly true is that more forgotten treasures lie buried in the vault waiting to be discovered and released. Meanwhile, one or two of the following items might serve as a substitute.

BLUE NOTE RECORDS: A CLOSER LOOK

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Gil Mellé
Quintet / Sextet
1952

Painter, sculptor, saxophonist, composer and pioneering electronicist Gil Melle was at the intersection of avant-garde culture in 1950s New York City. Later in life he was also a keen amateur aviator, funding his hobby by composing the soundtracks for such immortal classics as Killdozer! (1974), Death Scream (1975) and A Vacation In Hell (1979). With his jazz hat on, Mellé created an adventurous mix of bop and twentieth-century classical. Quintet / Sextet is the first of four 10" LPs he recorded between 1952 and 1956 for Blue Note (all compiled on a double CD in 1998). The collective personnel includes drummer Max Roach, bassist Oscar Pettiford, guitarist Tal Farlow and a new boy in town, drummer Joe Morello. It was, by the way, Mellé who introduced to Alfred Lion to Rudy Van Gelder, and Quintet / Sextet was the first Blue Note album Gelder engineered.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Howard McGhee
Howard McGhee Vol. 2
1953

The debate about who recorded the first hard bop album ignores the fact that synchronicity generally leads a school of musicians to arrive simultaneously at the same destination. The two most frequently cited contenders for this dubious "first" are Miles Davis' All Star Sextet (Prestige) and Art Blakey's A Night At Birdland Vol. 1 (Blue Note), both recorded in spring 1954. The two albums were preceded by a clear twelve months, however, by Howard McGhee's Vol. 2, which was recorded in spring 1953 and released some three months later. The historically important composer and arranger Gigi Gryce, heard on alto, wrote two of the tunes and all the arrangements. Personnel includes pianist Horace Silver, guitarist Tal Farlow and bassist Percy Heath. Hard-bop first or not, Vol. 2 is, indisputably, McGhee's finest album.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Jutta Hipp
Live At The Hickory House
1956

A major talent with a self-truncated career, the pianist Jutta Hipp was born and brought up in Germany. She became a displaced person after the second world war and moved to the US in 1955 on a visa arranged by the critic Leonard Feather. Her playing is a combination of soulful hard-bop and Lennie Tristano-like abstractions. On Live At The Hickory House, she is accompanied by the British bassist Peter Ind, an ex-student of Tristano, and drummer Ed Thigpen on a mix of jazz standards and Great American Songbook evergreens. Hipp was a vulnerable soul whose insecurities led her to become an alcoholic. She made her last recording in late 1956 and stopped playing piano altogether in 1960. She became a painter, commenting in later life, "With painting, they look at the work, not you."

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Paul Chambers
Whims Of Chambers
1957

Premier league hard-bop of interest more for the frontline than its bassist leader, Whims Of Chambers was recorded in late 1956, when Paul Chambers was two years into an eight year spell with Miles Davis. The lineup features two other members of the Davis band, tenor saxophonist John Coltrane and drummer Philly Joe Jones. Donald Byrd takes the trumpet chair and Kenny Burrell is on guitar. Coltrane, Byrd and Burrell turn in engaging solos and Jones is his inimitable swinging self. The album is of interest, too, for the inclusion of two Coltrane originals, the hard-bop burner "Nita" and serpentine bopper "Just For Love."

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Sabu Martinez
Palo Congo
1957

Palo Alto is the first own-name album to be released by conga player Sabu Martinez, who in 1948 had replaced Chano Pozo in Dizzy Gillespie's band following Pozo's drugs-related murder. It is a cross-rhythm-rich fusion of Cuban and Puerto Rican ritual and dance musics and Martinez's most uncompromisingly Nuyorican release, with a five-piece conga and percussion ensemble augmented by double bass and two vocalists. In the 1950s, Martinez was the featured conguero on Blue Note albums by J.J. Johnson, Clifford Brown, Horace Silver and Art Blakey. He later moved into lounge work with artists such as Tony Bennett, Xavier Cugat, Harry Belafonte and Sammy Davis Jr. By the late 1950s, Gillespie's Cubop experiments of a decade earlier had become the foundation for a key strand in New York hard bop....

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Kenny Dorham
Afro Cuban
1957

Trumpeter Kenny Dorham's label debut, Afro Cuban, was the first album on which he explored his fascination with Latin music, and predates the better known Una Mas (Blue Note) by six years. Dorham was the founding trumpeter with the band which later became known as the The Jazz Messengers, and the lineup here includes first generation Messengers tenor saxophonist Hank Mobley, pianist Horace Silver and drummer Art Blakey. Baritone saxophonist Cecil Payne anchors the horn section, which also includes trombonist J.J. Johnson on four of the seven tracks. Carlos "Patato" Valdes is on congas. Dorham was a fine composer and all but one tune here (Gigi Gryce's "Basheer's Dream") is a Dorham original. Raw when set alongside Una Mas, but none the worse for it.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Lou Donaldson
Wailing With Lou
1957

Alto saxophonist Lou Donaldson is one of the talking heads in Sophie Huber's 2019 documentary, Blue Note Records: Beyond The Notes. In one segment, Donaldson recalls that when Alfred Lion asked him in 1952 if he would like to record for Blue Note, Lion said, "Can you play like Charlie Parker?" "I said I could," said Donaldson. "But, of course, I couldn't." Donaldson was being modest. He already had plenty of technique and could play the most intricate, serpentine bop toplines with almost as much speed as Parker—as he demonstrated on Art Blakey's landmark A Night At Birdland (Blue Note) in 1954. On the dozens of albums Donaldson went on to record for Blue Note under his own name, however, he moderated the tempos and upped the quotient of rhythm and blues licks, becoming a key figure in the emergence of soul jazz from hard bop. Wailing With Lou finds him starting along that path, with Donald Byrd the second horn. The ballads include Isham Jones' "There Is No Greater Love," given a reading which is nearly as gorgeous as Miles Davis' on Miles (Prestige, 1956).

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Tina Brooks
Minor Move
1958, released 1980

A singular hard-bop talent whose life and career were ravaged by heroin, tenor saxophonist Tina Brooks recorded four albums for Blue Note between 1958 and 1961, only one of which, 1960's True Blue, was released during his lifetime. His final appearance in a recording studio was in 1961 and he passed, penniless and neglected, thirteen years later. Minor Move was Brooks' first release, fronting a quintet completed by trumpeter Lee Morgan, pianist Sonny Clark, bassist Doug Watkins and drummer Art Blakey. Quite why Blue Note did not release the album until 1980 remains a mystery. But the ensemble passages are sometimes a little ragged round the edges and Alfred Lion, a stickler for precision, may have thought he could get things tighter next time out (which he did, on True Blue). Posthumously, however, such niceties are irrelevant.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Charles Mingus
Jazz Portraits: Mingus In Wonderland
1959

First released on United Artists in 1959, then with a messy history on Solid State and Liberty, Jazz Portraits: Mingus In Wonderland found a compatible home on Blue Note in 1994, when it was issued on CD for the first time. Recorded live at the Nonagen Art Gallery in New York in January 1959, the album presents bassist and composer Charles Mingus leading a superb quintet which includes new recruits alto saxophonist John Handy and tenor saxophonist Booker Ervin, who with drummer Dannie Richmond would form part of the larger band which recorded Blues And Roots (Atlantic) a month later. The pianist is Richard Wyands. The forty-four minute set consists of four extended tracks: three Mingus originals, including the immortal "Nostalgia In Times Square," and George Gershwin's "I Can't Get Started." A great album from what was a great year for Mingus (Mingus Ah Um was released on Columbia in the autumn).

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Ngôi sao Reece Dizzy Bright1960
Star Bright
1960

Người thổi kèn Reece di dời một lần nữa vào cuối thập kỷ này, lần này đến New York, một điểm đến đầy tham vọng cho một nhạc sĩ người Anh vào thời điểm đó. Nhưng, giống như nghệ sĩ saxophone và người rung động Tubby Hayes, anh ta là một trong số ít người Anh được các nhạc sĩ và khán giả New York coi trọng. Một nghệ sĩ độc tấu bop đang diễn ra với cảm giác mạnh mẽ về giai điệu, Reece đã thu âm bốn album cho Blue Note từ năm 1958 đến 1960, tất cả đều đáng để tìm kiếm. Trên ngôi sao Bright, anh dẫn đầu một nhóm bao gồm nghệ sĩ saxophone tenor Hank Mobley, nghệ sĩ piano Wynton Kelly, tay bass Paul Chambers và tay trống nghệ thuật Taylor.Dizzy Reece is a contemporary of fellow Jamaicans alto saxophonist Joe Harriott and tenor saxophonist William "Bogey" Gaynair, all three of whom carved out formidable reputations in London in the 1950s. Reece relocated again at the end of the decade, this time to New York, an ambitious destination for a British musician at that time. But, like the saxophonist and vibraphonist Tubby Hayes, he was amongst a handful of Brits who were taken seriously by New York musicians and audiences. A bop going on hard-bop soloist with a strong sense of melody, Reece recorded four albums for Blue Note between 1958 and 1960, all of them worth searching out. On Star Bright he leads a quintet comprising tenor saxophonist Hank Mobley, pianist Wynton Kelly, bassist Paul Chambers and drummer Art Taylor.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Fred Jackson Hootin '' N Tootin '1962
Hootin' 'N Tootin'
1962

Tiêu đề cho thấy một nghệ sĩ saxophone tenor bấm còi và la hét và mặc dù điều đó bán Hootin '' N Tootin ', nó thực hiện những trải nghiệm hình thành của Nail Jackson. Công việc ghi chú đầu tiên của anh là một câu thần chú hai năm với Little Richard vào đầu những năm 1950, sau đó anh gia nhập ban nhạc của Lloyd Price. Jackson đã đến với Blue Note thông qua Organist Baby Face Willette và, sau khi tạo ra Hootin '' N Tootin ', album duy nhất của anh ấy với tư cách là người lãnh đạo, được ghi lại với organ Big John Patton, một lần nữa cho Blue Note, vào năm 1963 và 1964. Sau đó, anh ấy đã biến mất khá nhiều khỏi cảnh. Một sự xấu hổ, bởi vì, mặc dù không có gì đột phá về việc chơi hay viết của Jackson (tất cả các giai điệu ở đây là bản gốc), anh ta đánh vào Trung tâm Dead Nexus Dead của Soul-Jazz / Hard Bop. Nhà tổ chức là Earl Van Dyke, người sẽ tham gia ban nhạc nhà của Motown Records The Funk Brothers vào năm 1963.Little Richard in the early 1950s, after which he joined Lloyd Price's band. Jackson came to Blue Note via organist Baby Face Willette and, after making Hootin' 'N Tootin' , his only album as leader, recorded with organist Big John Patton, again for Blue Note, in 1963 and 1964. He then pretty much disappeared from the scene. A shame, because, though there is nothing groundbreaking about Jackson's playing or writing (all the tunes here are originals), he hits the soul-jazz / hard-bop nexus dead centre. The organist is Earl Van Dyke, who would join Motown Records' house band The Funk Brothers in 1963.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Johnny Coles Little Johnny C 1964
Little Johnny C
1964

Luôn luôn là người đàn ông tốt nhất, hiếm khi là chú rể, Johnny Coles được các ban nhạc đánh giá cao. Từ năm 1958, năm1964, ông là người thổi kèn đầu tiên của Gil Evans khi Evans không làm việc với Miles Davis, và sau đó ông đã làm việc với Charles Mingus, Herbie Hancock, Ray Charles, Duke Ellington và Art Blakey, trong số những người khác. Little Johnny C, bản phát hành Blue Note duy nhất của Coles, là một trong số ít các album mà anh ấy đã thu âm dưới tên riêng của mình. Âm thanh bị cháy của anh ấy phía trước một sextet hạng nặng bao gồm nghệ sĩ piano Duke Pearson và nghệ sĩ saxophone tenor Joe Henderson, người đã viết bản gốc không phải là màu trong album.Johnny Coles was highly regarded by bandleaders. From 1958—1964 he was Gil Evans' first call trumpeter when Evans was not working with Miles Davis, and he later worked with Charles Mingus, Herbie Hancock, Ray Charles, Duke Ellington and Art Blakey, among others. Little Johnny C, Coles' only Blue Note release, is among a handful of albums he recorded under his own name. His burnished sound fronts a heavyweight sextet which includes pianist Duke Pearson and tenor saxophonist Joe Henderson, who wrote the one non-Coles original on the album.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
George Braith 'mở rộng' 1967
'Extension'
1967

Nghệ sĩ saxophone George Braith đã tạo nên tên tuổi của mình vào giữa những năm 1960 trên ba album Blue Note và uy tín đã báo trước sở thích của anh ấy khi chơi nhiều hơn một chiếc sừng cùng một lúc, điển hình là saxophone soprano và Stritch. Sự thật để nói, Braith chỉ đơn thuần là giỏi mánh khóe trong khi Roland Kirk thật tuyệt vời. Do đó, các album trước đó của Braith nghe có vẻ khá phô trương, một cái bẫy mà sự điêu luyện của Kirk đã ngăn cản. Tuy nhiên, bằng cách 'mở rộng', Braith đã có trong chính di chuyển (hoặc, có lẽ, đã chuyển trở lại) đến nguồn gốc linh hồn của mình, mà anh ta mang đến một sự phiêu lưu thường thiếu trong thể loại này. Anh ta đặt Stritch của mình sang một bên và chơi giọng nữ cao, Alto và Tenor, nhưng chủ yếu không cùng một lúc. Ông đi cùng với guitarist Grant Green, nhà tổ chức Billy Gardner và James Moody và cựu sinh viên Jimmy Forrest phục vụ lâu dài, tay trống Clarence Johnston.George Braith made his name in the mid-1960s on three Blue Note and Prestige albums which foregrounded his penchant for playing more than one horn at once, typically the soprano saxophone and the stritch. Truth to tell, Braith was merely good at the trick while Roland Kirk was awesome. Consequently, Braith's earlier albums sound rather gimmicky, a trap which Kirk's virtuosity precluded. By 'Extension', however, Braith had in the main moved on (or, perhaps, moved back) to his soul-jazz origins, to which he brought an adventurousness often lacking in the genre. He puts his stritch aside and plays soprano, alto and tenor, but mostly not at the same time. He is accompanied by guitarist Grant Green, organist Billy Gardner and long-serving James Moody and Jimmy Forrest alumnus, drummer Clarence Johnston.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Andrew Hill Dance With Death 1968, phát hành năm 1980
Dance With Death
1968, released 1980

Một lời nói của một album, không thể tưởng tượng Alfred Lion giữ cho nghệ sĩ piano và nhà soạn nhạc của Andrew Hill với cái chết trên kệ trong hơn một thập kỷ đã kiểm soát Blue Note sau năm 1965. Album không chỉ quan trọng đối với hiệu suất của Hill và chất lượng của vật liệu Six Six Six Originals, nhưng đối với việc chơi sideman của anh ấy, đặc biệt là người thổi kèn Charles Tolliver. Tolliver đã bùng nổ trong bối cảnh New York với tư cách là một người chơi và nhà soạn nhạc trên thời gian đó của Jackie McLean! . Được sản xuất bởi Francis Wolff.Andrew Hill's Dance With Death on the shelf for over a decade had Lion still been in control of Blue Note after 1965. The album is important not only for Hill's performance and the quality of the material—six singular originals— but for the playing of his sideman, particularly trumpeter Charles Tolliver. Tolliver had burst on to the New York scene as a player and composer on Jackie McLean's It's Time! (Blue Note, 1965), with a style which the album's sleeve note writer, Nat Hentoff, nailed as possessing "solidity as well as daring." Produced by Francis Wolff.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Horace Silver Serenade đến Soul Sister1968
Serenade To A Soul Sister
1968

Charles Tolliver lại tỏa sáng một lần nữa trên Serenade của Horace Silver với một chị gái, chia sẻ tiền tuyến với các nghệ sĩ saxophone tenor Stanley Turrentine Plus, trên hai trong số sáu bài hát, Bennie Maupin. Tiêu đề của ca khúc mở đầu, "Psychedelic Sally", gợi ý một sự nhượng bộ cho thời đại nhưng âm nhạc là bốn người trong Bol Hard được thiết lập tốt của Silver đáp ứng quỹ đạo của Soul-Jazz. Silver dường như cúi đầu để gắn nhãn áp lực để "có liên quan" trong vài năm tới, tuy nhiên, với các album như bộ hợp nhất ảo giác mà Healin 'Feelin' (1970) đã có một vỏ bọc gần như không thuyết phục như trên Tay áo bên trong của bùn điện đương thời của nước bùn (Cadet Concept, 1968). Nhưng trái tim anh không ở trong đó (Bạc là một đối thủ của việc sử dụng ma túy, khiến anh gặp mâu thuẫn với đối tác), và các album ít hơn. Được sản xuất bởi Francis Wolff.Stanley Turrentine plus, on two of the six tracks, Bennie Maupin. The title of the opening track, "Psychedelic Sally," suggests a concession to the era but the music is foursquare in Silver's well established hard-bop meets soul-jazz trajectory. Silver appeared to bow to label pressure to stay "relevant" over the next few years, however, with albums such as the psychedelicized fusion set That Healin' Feelin' (1970)—which had a cover shot almost as unconvincing as the one on the inner sleeve of Muddy Waters's contemporaneous Electric Mud (Cadet Concept, 1968). But his heart was not in it (Silver was a vocal opponent of drug use, which put him at odds with the counterculture), and the albums are lesser fare. Produced by Francis Wolff.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Các mẫu Bobby Hutcherson1968, phát hành năm 1980
Patterns
1968, released 1980

Mặc dù người hâm mộ của Stick Up! . Sự kết hợp giữa người chơi / nhà soạn nhạc là siêu phàm: Bốn bài hát được viết bởi tay trống Joe Chambers, một của nghệ sĩ piano Stanley Cowell, một của nghệ sĩ saxophone và flautist James Spaulding (người có "thời gian để đi" là một sự tôn vinh cho Martin Luther King, người bị ám sát Chưa đầy một tháng sau khi album được ghi lại). Thành viên thứ năm của ban nhạc là bassist Reggie Workman. Như cuộc gọi danh sách này cho thấy, các mẫu là một kho báu nặng ký khác mà phát hành đã bị trì hoãn bởi các chủ sở hữu sư tử hậu Alfred ngay lập tức của Blue Note, Liberty, cũng như điệu nhảy của Andrew Hill với cái chết (xem ở trên). Đồng sản xuất bởi Duke Pearson và Francis Wolff.Bobby Hutcherson's finest hour may well have been as a member of the sextet which together created Grant Green's masterpiece Idle Moments (Blue Note, 1965). The combination of players / composers is sublime: four tracks were written by drummer Joe Chambers, one by pianist Stanley Cowell, one by saxophonist and flautist James Spaulding (whose "A Time To Go" was a tribute to Martin Luther King, who was assassinated less than a month after the album was recorded). The fifth member of the band is bassist Reggie Workman. As this roll call suggests, Patterns is another heavyweight treasure whose release was delayed by Blue Note's immediate post-Alfred Lion owners, Liberty, as was Andrew Hill's Dance With Death (see above). Co-produced by Duke Pearson and Francis Wolff.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Eddie Gale Ghetto Music1968
Ghetto Music
1968

Trumpeter Eddie Gale là một người chơi được đánh giá cao trong bối cảnh mới tập trung quanh John Coltrane ở New York vào giữa những năm 1960. Ông được cho là đã có mặt trong danh sách mong muốn của Coltrane cho Thăng thiên (Impulse !, 1965), nhưng đã ra khỏi thị trấn khi các phiên được gọi. Tuy nhiên, anh được nghe trong một album mới mang tính bước ngoặt khác, nghệ sĩ piano của Cecil Taylor Cấu trúc đơn vị (Blue Note, 1966). Vào cuối những năm 1960, Gale đã thu âm hai album dưới tên riêng của mình cho Blue Note, Ghetto Music và Black Rhy tiết (1969)-đã đưa ra chuỗi nhạc jazz-meet-funk-meet-chorale-Vocals của Jazz-Jazz được chơi Năm 2020 bởi các nhạc sĩ như nghệ sĩ saxophone tenor Kamasi Washington. Tự sản xuất tại Rudy Van Gelder's Studios.Eddie Gale was a well regarded player on the New Thing scene centred around John Coltrane in New York in the mid-1960s. He is reputed to have been on Coltrane's wish list for Ascension (Impulse!, 1965), but was out of town when the sessions were called. He is heard on another landmark New Thing album, however, pianist Cecil Taylor's Unit Structures (Blue Note, 1966). In the late-1960s, Gale recorded two albums under his own name for Blue Note— Ghetto Music and Black Rhythm Happening (1969)— which laid out the jazz-meets-funk-meets-chorale-vocals strand of spiritual-jazz being played in 2020 by musicians such as tenor saxophonist Kamasi Washington. Self-produced at Rudy Van Gelder's studios.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Hank Mobley the Flip1969
The Flip
1969

Được ghi lại ở Paris với Francis Wolff trên chiếc ghế của nhà sản xuất, Flip là vấn đề tiêu chuẩn về thời kỳ muộn Hank Mobley, đó là nói, đó là những điều khó khăn, đung đưa, Premier League không cố gắng phá vỡ nền tảng mới đào sâu vào truyền thống. Nó ít nhất là hấp dẫn như những năm 1968 tiếp cận! . Ban nhạc có vẻ như đang có một quả bóng trên năm bản gốc Mobley.Slide Hampton, pianist Vince Benedetti, bassist Alby Cullaz and drummer Philly Joe Jones. The band sounds like it is having a ball on five Mobley originals.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
Donald Byrd Knights1972
Ethiopian Knights
1972

Giữa hành trình từ Hard-bop đến Tedium disco-jazz, Donald Byrd đã tạo ra một số ít các tác phẩm kinh điển tập trung vào rãnh. Hiệp sĩ Ethiopia là người giỏi nhất trong số họ. Album được trang bị bởi hai mứt mở rộng, có cấu trúc lỏng lẻo, chiếc đồng hồ đầu tiên chỉ sau mười sáu phút, lần thứ hai chỉ trong mười tám. Có rất ít giữa họ, nhưng người mở, "Hoàng đế", là người nổi bật bởi một cái cổ ngắn. Một rãnh sâu thẳm được duy trì trong suốt bởi tay bass điện Wilton Felder và tay trống Ed Greene, trên đó William Henderson và Joe mẫu gia vị nó trên Fender Rhodes và Organ. Những chiếc sừng xuất hiện, quá, một Byrd Melismatic đang ở cùng với nghệ sĩ saxophone tenor Harold Land và Trombonist Thurman Green. Thêm Bobby Hutcherson trên Vibraphone và ba, Count 'em, những người chơi guitar điện và khó có gì đáng ngạc nhiên khi "Hoàng đế" là một kẻ giết người bằng đá. Được sản xuất bởi George Butler.Wilton Felder and drummer Ed Greene, over which William Henderson and Joe Sample spice it up on Fender Rhodes and organ. The horns hit the spot, too—a melismatic Byrd is on form alongside tenor saxophonist Harold Land and trombonist Thurman Green. Add Bobby Hutcherson on vibraphone and three, count 'em, electric guitarists and it is hardly surprising that "The Emperor" is a stone killer. Produced by George Butler.

10 album ghi chú màu xanh hàng đầu năm 2022
MCCOY TYNER MỞ RỘNG1972
Extensions
1972

Một OFT đã bỏ qua viên đá quý trong danh mục của nghệ sĩ piano McCoy Tyner, các phần mở rộng nhìn về phía trước công việc bao gồm văn hóa của ông về cột mốc quan trọng sau những năm 1970. Ban nhạc được hoàn thành bởi nghệ sĩ saxophone Alto Gary Bartz, nghệ sĩ saxophone của Tenor và Soprano Wayne Shorter, harpist Alice Coltrane, tay bass Ron Carter và tay trống Elvin Jones. Harp Glissandos của Coltrane đặt tâm trạng cho Side One, theo dõi "Thông điệp từ sông Nile" của một người trước khi đường đua biến thành một rãnh quyết đoán hơn. Có những bản solo mạnh mẽ từ Tyner, ngắn hơn, trên soprano và tenor có giọng hát, và Coltrane. "The Wanderer", theo sau, là những người cứng rắn trung bình. Hai bản nhạc còn lại là "Blues sinh tồn" trung bình, hướng đến sự vô tính và "phước lành của anh ấy", một bản ballad phương thức hòa bình đưa chúng ta trở lại nhà huyền môn. Được sản xuất bởi Francis Wolff.McCoy Tyner's catalogue, Extensions looks ahead to his culturally inclusive work on Milestone later in the 1970s. The band is completed by alto saxophonist Gary Bartz, tenor and soprano saxophonist Wayne Shorter, harpist Alice Coltrane, bassist Ron Carter and drummer Elvin Jones. Coltrane's harp glissandos set a mood for side one, track one's "Message From The Nile," before the track morphs into a more assertive groove. There are strong solos from Tyner, Shorter, on soprano and vocalized tenor, and Coltrane. "The Wanderer," which follows, is medium-fast hard-bop. The other two tracks are the medium-fast "Survival Blues," which edges into atonality, and "His Blessings," a peaceful modal ballad which take us back into the mystic. Produced by Francis Wolff.

Ảnh: Hank Mobley

Album Blue Note là gì?

Lịch sử.Trong lịch sử, Blue Note chủ yếu được liên kết với phong cách Jazz "Hard Bop" (pha trộn bebop với các hình thức âm nhạc khác bao gồm tâm hồn, blues, nhịp điệu và blues và phúc âm), nhưng cũng đã ghi lại các album thiết yếu trong phong cách tiên phong và miễn phícủa nhạc jazz.principally been associated with the "hard bop" style of jazz (mixing bebop with other forms of music including soul, blues, rhythm and blues and gospel), but also recorded essential albums in the avant-garde and free styles of jazz.

Có bao nhiêu album Blue Note?

Blue Note Records đã phát hành hơn 1.000 album trong suốt cuộc đời 80 năm.over 1,000 albums during its 80-year lifetime.

Hồ sơ Blue Note có giá trị là gì?

Blue Note Ghi lại đấu giá: Hướng dẫn về giá.

Album Blue Note đầu tiên là gì?

Bản ghi Blue Note đầu tiên được phát hành: Meade 'Lux' Lewis '' Melancholy Blues 'vào ngày 3 tháng 3 năm 1939, các bài hát ghi chú màu xanh đầu tiên được chính thức phát hành.Melancholy Blues' On March 3, 1939, the first Blue Note Records songs were officially released.