Pirates of the caribbean 5 đánh giá năm 2024

KhenPhim.com – Cướp Biển Vùng Caribe: Salazar Báo Thù (tên gốc: Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) cuối cùng đã ập đến các rạp chiếu, nước biển bắn tung tóe, dáng dấp của Johnny Depp (thuyền trưởng Jack Sparrow) cũng đã lấp ló đâu đó trong các phòng chiếu rồi. Bữa này Khen Phim quất luôn suất IMAX 3D coi cho đã, chỉ bởi vì lòng đã trót đam mê cái phần hình ảnh 3D của phim này khi xem qua đoạn trailer cách đó không lâu. Gần 10 năm sau khi Henry Turner “mò kim đáy biển” để tìm lại người cha trong chiếc tàu đắm, anh này may mắn là người sống sót duy nhất khi con tàu mà anh đang làm thủy thủ đoàn lạc vào vùng Tam Giác Quỷ. Hồn ma của thuyền trưởng Salazar quyết định nhờ Henry “nhắn lời yêu thương” tới Jack Sparrow là hắn ta sẽ săn đuổi và giết chết Jack để báo thù.

Pirates of the caribbean 5 đánh giá năm 2024
Thuyền trưởng ma Salazar. Ảnh: IMDb.

Cướp Biển Vùng Caribe (phần 5) mang đến sự diễn xuất “ngọt ngào” và nhập tâm, một kiểu hóa thân tuyệt đối vào nhân vật của anh “Johnny Đẹp”. Theo cảm nhận của nhiều khán giả sau khi xem phim xong, họ đều cho rằng ở phần này Johnny Depp vẫn giữ được cái hồn của nhân vật Jack Sparrow từ các phần trước, thêm vào đó là sự hóa thân tốt hơn vào vai diễn của anh. Không chỉ có thế, điểm nhấn về diễn xuất của Cướp Biển Vùng Caribe cũng có sự đóng góp không hề nhỏ của đôi trẻ Brenton Thwaites và Kaya Scodelario (lần lượt trong vai anh chàng bảnh trai Henry Turner và cô nàng “thời gian học” Carina Smyth), diễn xuất của họ không tệ mặc dù tuổi đời và tuổi nghề tất nhiên là chưa thể nào nhiều như các bậc cha chú khác được. Trong phim, cô nàng Carina Smyth còn có một bộ trang phục với kiểu dáng tôn lên vòng 1 nhìn rất bắt mắt.

Như đã nhắc đến ở đầu bài review, Khen Phim lập tức mua vé phim này ở định dạng IMAX 3D là vì mê mẩn phần hình ảnh 3 chiều trong phim, và thực sự từ ngay những phút đầu tiên thì Cướp Biển Vùng Caribe đã làm mình cảm thấy ưng cái bụng với số tiền đã bỏ ra mua vé. Khi Henry Turner “lôi” được chiếc tàu của cha lên thì cũng là lúc mà bạn có thể cảm nhận như mũi tàu sắp chạm vào mắt bạn, nước thì có thể bắn tung tóe ướt cả ghế, tất cả chỉ vì hình ảnh 3D được xây dựng có độ nổi và chiều sâu tốt. Chưa dừng lại ở đó, các cảnh chiến đấu, ngụp lặn dưới nước hay đoạn những chú cá mập ma tung tăng bơi lội cũng sẽ khiến bạn giật mình rung sợ vì độ chân thực của hình ảnh. Đóng góp thêm cho sự thành công về mặt kỹ thuật của bộ phim cũng không thể nào không nhắc đến những cảnh giao chiến trên biển cực kỳ hoành tráng với âm thanh chấn động từ hệ thống loa trong rạp IMAX. Xét về mức độ chi tiết của âm thanh thì tất nhiên còn thua xa so với Atmos, tuy nhiên như thế này cũng là quá đủ, quá tuyệt cho một bộ phim hành động như Cướp Biển Vùng Caribe rồi.

Nếu bạn đã là fan của Jack Sparrow thì không lý gì bạn phải không xem phim này, ít nhất là với định dạng 3D, bạn nào ăn chơi hơn thì có thể trải nghiệm IMAX 3D hoặc 4DX, thậm chí là ScreenX mà CGV sẽ khai trương trong vài ngày tới.

Nội dung - 7
Diễn viên và diễn xuất - 8
Âm thanh, hình ảnh, kỹ xảo - 8

7.7

KỸ XẢO TỐT

Bạn nên trải nghiệm phim ở định dạng hình ảnh 3D để có những giây phút giải trí tuyệt vời và khó quên nhất. Phim có after credit.

User Rating: Be the first one !

Mọi bài đánh giá đều chỉ là cảm nhận cá nhân của người viết. Nếu bạn muốn góp ý cho bài review, xin vui lòng comment với ngôn ngữ lịch sự và tôn trọng người khác. More by ST3G

Isn’t it generous of the folks at Disney to bestow upon us, the humble ticket-buying public, another chance to contribute to star Johnny Depp’s wine-of-the-month club fund by launching a fifth voyage into the diminishing returns of its “Pirates of the Caribbean” franchise. And, by returns, I am not talking about the gazillions of gold doubloons collected at the box office—$3.7 billion worth worldwide to be exact.

Instead, it’s that sinking feeling that has been growing with each successive voyage into blockbuster overkill in the form of distracting 3-D gimmickry, eardrum-endangering sound, frantic action set pieces, CGI spectacle (warning: get ready for super-fake ghost sharks) and the debasement of such top-tier talents as Bill Nighy, Penelope Cruz, Ian McShane and, now, Javier Bardem that the studio needs to simply drop anchor and move on.

True, this is the most successful series of films based on a brand-name theme-park attraction—not exactly a matter of pride, however, given that neither 2002’s “The Country Bears” nor 2015’s “Tomorrowland” were deemed worthy of sequels by the House of Mouse. But what was amusing, clever and innovative in 2003’s original, “The Curse of the Black Pearl”—I always liked those pirates who were exposed as skeletons when struck by moonlight—now feels like "been there, plundered that."

This time, the subtitle—and there’s always a subtitle—is “Dead Men Tell No Tales.” I get a vicarious thrill whenever a film’s name is actually spoken out loud by a character and Bardem’s ghastly Captain Salazar—a zombie-fied rival of Depp’s perpetually soused swashbuckler Jack Sparrow whose re-awakened ghoulish Spanish crew is determined to slay every pirate on the high seas—doesn’t disappoint. As this leader of a gang of buccaneers in various degrees of decay explains in between the gushes of blood oozing from his mouth, he always leaves one survivor to pass along his legendary exploits. Why? “Dead men tell no tales.”

Norwegian directing team Joaquim Ronning and Espen Sandberg (“Kon-Tiki") as well as screenwriter Jeffrey D. Nathanson (“Catch Me If You Can”) appear to be addicted to chaos. They even crowd the IMAX-imized screen with no fewer than six schooners vying for the spotlight—which leads to an excess of captains, too. I half-expected that the Nina, the Pinta and the Santa Maria would make cameos. Instead, Paul McCartney—you know, the cute one—takes over token rock icon duty from Keith Richards as Sparrow’s oddly cheery incarcerated uncle.

What else is new, you might ask? With Depp’s tipsy high-jinks at half-mast in the funny department these days—a running gag about the term “horologist” gets a real workout—two fresh and younger faces have been brought on board. Boy-band-bland Australian actor Brenton Thwaites is Henry, the grown son of Will Turner and Elizabeth Swann (Orlando Bloom and Keira Knightley, who return briefly after skipping out on No. 4). He eventually pairs up with Carina Smyth (Brit actress Kaya Scodelario of “The Maze Runner”), an orphaned self-taught astronomer whose smarts get her pegged as a witch. They partner with Sparrow in seeking Poseidon’s trident so Henry can break the curse that has exiled his father and eventually run into another old friend, Captain Hector Barbossa (Geoffrey Rush, who once again rises above the busy chases, sword fights and loud calamities simply by being subtle rather than obvious). That the newcomers don’t engage in a romance is as original as “Dead Men” gets.

Much of the two-hour-plus running time is eaten up by elaborate stunt-filled centerpieces. One has Sparrow repeatedly avoiding a guillotine’s blade by the narrowest of margins while Carina manages to avoid death by hanging. Another goes all Cecil B. DeMille with the parting of the ocean while the previously mentioned ghost sharks lack “Jaws”-like snap. Meanwhile, an ill-timed “I do” nearly gets an appalled Sparrow wed to a plump elderly widow with a massive case of scabies. At some point, he acquires a mischievous capuchin monkey.

The most ridiculous though satisfying sequence involves Sparrow’s entrance that could double as a metaphor for the entire movie. A new bank is being celebrated on the isle of Saint Martin and the ceremony revolves around a giant safe. Once opened, Jack is found inside taking a nap atop stacks of money as well as someone’s wife. He apparently was supposed to pull off a robbery and ends up accidentally stealing the entire building instead. Alas, once the pursuit runs its course, most of the riches have been emptied out onto the streets.

Those who go to see “Dead Men Don’t Tell Tales” might just recognize that hollow feeling as they leave the theater.

Pirates of the caribbean 5 đánh giá năm 2024

Susan Wloszczyna

Susan Wloszczyna spent much of her nearly thirty years at USA TODAY as a senior entertainment reporter. Now unchained from the grind of daily journalism, she is ready to view the world of movies with fresh eyes.